Jak zamienić Androida w konsolę do starych gier? Poznajcie RetroArch.

środa, 20 lipca 2016

Jak zamienić Androida w konsolę do starych gier? Poznajcie RetroArch.




Temat konsol retro powraca jak bumerang. W tym wpisie poznacie, jak w prosty sposób przekształcić nasze urządzenie w pełnoprawną konsolę do starych gier - RetroArch!

Z pewnością widzieliście mnóstwo filmików, pokazujących ludzi grających na mikroskopijnych komputerach Raspberry Pi w wymyślnych, ozdobnych obudowach z zainstalowanym RetroArch, pozwalającym na stworzenie małej maszyny do gier retro. Możemy to zrobić również w systemie Android!

Po pierwsze - ogranicza nas tylko wyobraźnia. Potrzebne nam jest jedynie urządzenie z Androidem - dowolne. Chcecie grać na komórce? Tablecie? A może na którymś z tych urządzeń podłączonych do telewizora? Na Android TV Boxie? Proszę bardzo :-).

Nasz główny składnik znajduje się oczywiście w Sklepie Google. Instalujemy appkę - a raczej cały ekosystem, podobnie jak Kodi - na nasze urządzenie i rozpoczynamy konfigurację!

Najpierw musimy wybrać do pobrania tzw. Core. Core - w telegraficznym skrócie, są po prostu emulatorami, które odpala RetroArch. Od klasycznych emulatorów różnią się tym, że nie są dystrybuowane oddzielnie, lecz są integralną częścią RetroArch. I tak do wyboru dla każdej z platform mamy kilka do wyboru, warto wybrać taki, który będzie "lubił" nasze urządzenie. I tutaj pojawia się pewien zgrzyt - wybieranie Core może przysporzyć wielu trudności i frustracji, lecz jak już przez to przebrniemy, to nasza jaskinia gracza będzie jak najbardziej komfortowa do grania.

Dla przykładu, do emulowania SNESa (Super Famicom) najlepszy stosunek jakości do wydajności będzie miał SNES9x / SNES9x Next. Jeżeli jesteśmy purystami, to możemy wybrać emulator bSNES, lecz pamiętajmy, że ten emulator wymaga ogromnej mocy obliczeniowej, więc zostańmy przy czymś bardziej uproszczonym, lecz zapewniającym płynną rozgrywkę.

Następnie możemy przystąpić do konfiguracji sterowania - RetroArch automatycznie wykrywa podłączone urządzenie np. gamepad USB, bezprzewodowy czy też nie albo klawiaturę - jednakże konfigurację pozostawia nam. Możemy wybrać opcję auto-bind keys w Configuration -> Input. Wtedy appka nas poprowadzi przez wszystkie klawisze. Konfiguracja dotyczy ogólnego modelu gamepada - np. wiadomo, że w Game Boyu będą nas interesowały przyciski A i B (a nie X i Y, bo ich konsola nie miała), a w Game Boyu Advance będą tylko dwa spusty. Niemniej jednak uniwersalne skonfigurowanie pozwoli nam na granie w gry praktycznie z każdej konsoli.

Ponadto możemy skonfigurować filtr na ekran - shaders. Najbardziej zaawansowany to xBRZ, ale po raz kolejny - wymaga zbyt dużej mocy obliczeniowej. Być może lepiej spróbować 2xSaI, SuperEagle albo zwykłe HQx2/3.

Jeżeli już pobierzemy potrzebne nam Core, wystarczy wybrać opcję Load Content i wybrać naszą grę i cieszyć się rozrywką.

Jeżeli wybranie danej gry w powiązaniu z danym Core powoduje crash aplikacji - wywalenie do pulpitu, to wystarczy po prostu wybrać inny Core :-).

Powodzenia!

0 komentarze :

Prześlij komentarz