Jak udostępniać gry przez Android na Playstation 2 z Network Adapterem (albo PS2 Slim bez niego) przez SMB? *PORADNIK*

piątek, 24 czerwca 2016

Jak udostępniać gry przez Android na Playstation 2 z Network Adapterem (albo PS2 Slim bez niego) przez SMB? *PORADNIK*




Dzisiaj kolejny wykręcony poradnik, tym razem łączący wątek retro-konsol, wraz z Androidem! W tym poradniku zapoznamy się ze sposobem udostępniania gier za pomocą Androida na Playstation 2 z podpiętym Network Adapterem – albo Playstation 2 w wersji slim bez niego i zainstalowanym programem OpenPS2Loader! Zapraszamy!

Na początek lista składników potrzebnych do tego przedsięwzięcia:
  1. konsola PS2 FAT z podpiętym Network Adapter, tudzież konsola PS2 Slim bez tegoż adaptera oraz kabel ethernet do podłączenia PS2 z routerem,
  2. możliwość uruchomienia na konsoli PS2 programu OpenPS2Loader, najlepiej w najnowszej wersji 0.9.3. oraz uLaunchElf,
  3. dowolne urządzenie z Androidem, koniecznie zrootowane i mające USB OTG oraz pendrive / dysk podpięty do naszego urządzenia i w miarę nowe oprogramowanie (4.2 w górę),
  4. kopia zapasowa dowolnej gry PS2,
  5. router wi-fi,
  6. odrobinę wolnego czasu.
Lista składników jest dosyć długa, ale zabawa jest przednia :-).
Na samym początku odpalamy konsolę i podpinamy kabel ethernet do naszego routera wi-fi w odpowiednie gniazdo, oznaczone zwykle 1,2,3,4 i wchodzimy w informacje o konsoli, tak jak w screenie poniżej:

Interesuje nas MAC Address. Jeżeli mamy podpiętego NA albo PS2 Slim, powinien znajdować się określony ciąg znaków, który sobie spisujemy na kartkę.
Następnie odpalamy uLaunchElf. Po co, spytacie się? Mianowicie, sam podłączony NA / PS2 Slim nie próbuje się łączyć z internetem i jest nieaktywny, dopóki go nie aktywujemy. Dopiero, gdy NA dostanie polecenie połączenia się, poprosi nasz router wi-fi o przydzielenie adresu IP. Wobec tego, odpalmy dowolną wersję uLaunchElfa, wejdźmy w Browser i w host:/. Dioda NA w konsoli powinna zamrugać na pomarańczowo (w PS2 Slim nie ma diody) – po tym wiemy, iż NA zaczął działać.
Teraz, nie wyłączając konsoli, wchodzimy, za pomocą dowolnego urządzenia, na stronę konfiguracji naszego routera. Powinniśmy mieć informacje na ten temat z instrukcji producenta, standardowymi adresami są 192.168.0.1 / 192.168.1.1, a login i hasło to zwykle admin i admin. 
Naszym celem jest sprawdzenie listy urządzeń podłączonych do routera. PS2 zwykle identyfikuje się jako „UNKNOWN” w routerze, możemy też zidentyfikować podłączoną PS2 po spisanym numerze MAC. Jeżeli zobaczymy któreś z tych danych, koniecznie spiszmy adres IP, jakie przypisał router naszej PS2. Większość poradników niestety pomija ten krok, wskazując, iż PS2 dostanie adres 192.168.0.10. Otóż, w moim przypadku PS2 ma adres 192.168.0.14, a więc zgoła odmienny. Zależne jest to od liczby urządzeń jakie są / były podłączone do routera.
A teraz po stronie Androida, ściągamy z Google Play darmowy program SAMBADROID, znajdujący się pod tym adresem: https://play.google.com/store/apps/details?id=berserker.android.apps.sambadroid.
Następnie przygotowujemy dysk twardy / pendrive do podłączenia do urządzenia z Androidem. Musimy go sformatować, tudzież utworzyć partycję w formacie FAT32, o dowolnych parametrach, byle zmieściła się na niej co najmniej jedna gra. NTFS nam nie zadziała, już samo odpalenie NTFS na Androidzie jest dosyć utrudnione, co obrazuje inny, zamieszczony na tym blogu poradnik, a PS2 z systemem plików NTFS nie współpracuje w ogóle i nie ma obecnie sposobu obejścia tego ograniczenia. W każdym razie, formatujemy / tworzymy partycję w formacie FAT32, a następnie na niej tworzymy folder „PS2SMB”. W środku zaś tworzymy foldery „CD” oraz „DVD”. Możemy od razu wgrać dowolną grę – kopiujemy obraz, koniecznie w formacie .ISO, w folder „CD”, jeżeli gra była wydana na CD-Romie (np. Tekken Tag Tournament, Crash Bandicoot: Wrath of Cortex i inne) a w folder „DVD”, gdy wydana była na DVD-ROM (większość gier).
Jak już przygotowaliśmy nasz dysk / pendrive, podpinamy go do Androida i upewniamy się, czy możemy go przeglądać – jeżeli tak, przechodzimy do następnego kroku.

Odpalamy teraz SAMBADROID, który przy starcie powinien przyznać sobie uprawnienia superuser.
Powinniśmy zobaczyć następujący ekran, różniący się tylko tym, iż na początku napisy zamiast niebieskich będą czerwone, a napis STOP zmieni się na START. Klikamy najpierw na ikonkę folderu przy przycisku STOP/START.
Powinniśmy się znaleźć w opcji Manage Shares. Możemy ją aktywować, klikając również w ikonkę programu SambaDroid.
Klikamy na domyślny udział i zmieniamy jego nazwę na „PS2SMB”, tak jak na obrazku. Następnie przy Path wybieramy „…” i wskazujemy folder „PS2SMB” na odpowiedniej partycji / naszym pendrive / dysku. Niestety będziemy musieli to robić za każdym razem jak podłączymy nasze urządzenie, gdyż Android lubi przypisywać co i rusz nowe litery do napędu.

Po tej operacji klikamy Ok i wracamy do poprzedniego Menu. Tym razem w głównym oknie aplikacji klikamy START. Zapamiętujemy Adres IP w polu ADDRESS, gdyż jest on konieczny do późniejszej konfiguracji OpenPS2Loader.

Teraz odpalamy naszą konsolkę i program OpenPS2Loader.

Wchodzimy w Settings i w opcji „ETH device start mode” dajemy na Auto.
Następnie wychodzimy z Settings i wchodzimy w Network Config.
Powinien nam się pokazać podobny obraz do tego wyżej, w nowszych wersjach programu jest nieco więcej opcji.

W sekcji PS2 wpisujemy jako IP nasze wcześniej zapisane IP, Mask pozostawiamy jak jest, a w Gateway wpisujemy adres IP naszego routera (czyli strony którą router konfigurowaliśmy).
Teraz w PC wpisujemy adres IP naszego serwera SMB, który skonfigurowaliśmy w SAMBADROID. Port również jest nieistotny, chyba, że router nam go blokuje, wtedy w ustawieniach routera musimy odblokować te porty.
W Share wpisujemy PS2SMB (z dużych), a w User wpisujemy albo ani albo „Android” – przetestujmy oba ustawienia.
Następnie wciskamy przycisk OK albo Reconnect. Pamiętajmy, żeby zapisać ustawienia za pomocą „Save settings”, żeby nie robić tego ponownie.
Teraz wystarczy wcisnąć tylko kółko na głównym ekranie programu, przejść do ETH Games i wcisnąć START (Run device). Nasze gry powinny się pojawić na liście.
Pamiętajmy, że gra przez SMB nie jest tak szybka jak z wewnętrznego dysku (IDE HDD) – filmiki dalej tną, ale jest to o niebo lepsze niż granie przez dysk USB :-).
Jeżeli mamy urządzenie typu Android Box, to możemy je połączyć z PS2 bezpośrednio kablem ethernet, a w ustawieniach SAMBADROID przestawić opcję z Wi-Fi na ethernet.
Powodzenia!

0 komentarze :

Prześlij komentarz